2010. július 14., szerda

Szórólap, másképp

Első bejegyzésemben a bal oldalon látható szórólapot fogom kicsit kipofozni. Mi most az első benyomásunk, ha ránézünk? Egyáltalán, ha sok más plakát, hirdetmény között meglátjuk a falon, akkor kedvet kapunk-e ahhoz, hogy alaposan szemügyre vegyük?

Szerintem ne
m igazán. Rendben, tartalmazza a fontos adatokat, de kicsit kaotikus a megjelenése. Hiányzik az információk logikus elrendezése, és valami meglepő, hatásos elem, ami kiemelné a szórólapot a hasonló kiadványok közül. Valami, ami arra készteti a szórólap előtt elhaladót, hogy megálljon, és elolvassa.

Ha nem vagyunk kiadványszerkesztők, de mégis reklámanyag, szórólap tervezésére adjuk a fejünket, akkor a munka megkezdése előtt érdemes átgondolnunk néhány dolgot:

  1. Mit akarunk kiemelni és hogyan? A kiemelés célja, hogy felkeltse az érdeklődést szolgáltatásunk, termékünk iránt. Jelen esetben lángosról, lángos sütödéről van szó, tehát érdemes ezt előtérbe helyezni képpel, érdekes betűvel, egyébbel.
  2. Döntsük el az adatok fontossági sorrendjét! Kiemeljük ugye a lángost, akit ez érdekelhet, az megáll, és megtekinti reklámanyagunkat. Ez már fél siker! Lentebb nyilván felsoroljuk az általunk kínált lángosfajtákat, egyéb finomságokat.
  3. Ne zsúfoljuk túl a szórólapot! Érdemes kicsit "levegős" nyomatlan területet hagyni, hogy kellemes látvány legyen az olvasó szemének kiadványunk.
  4. A szórólap szövegéből mintegy szlogenként kiemelhetünk egy hatásos mondatot, jelen esetben a "Keresse a csúszdát!" felszólítást. A csúszda képét így el is hagyhatjuk - a strandra érve úgyis mindenki megtalálja, és ugye már azt is tudja, hogy ott finom lángost ehet :)
A leírtak alapján én így tervezném meg a szórólapot:



Ha hasonló, házilag készített szórólapját szeretné újraterveztetni, akkor küldje el nekem! Ingyen és bérmentve újratervezem, és itt a blogon bemutatom a munkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése